Companiile de publicitate isi doresc ca tu sa crezi aceste minciuni periculoase!

1161

In fiecare zi suntem bombardati cu mii de reclame, indiferent daca ne dam seama sau nu. Fiind obisnuiti cu prezenta lor constanta, nu le acordam o atentie speciala si nu realizam impactul negativ enorm pe care il au acestea asupra noastra.

Mai jos iti prezentam CINCI dintre cele mai comune minciuni extrem de daunatoare de care se folosesc companiile publicitare si de care ar trebui sa fim constienti, astfel incat sa evitam sa cadem in capcana lor.

#1. Esti incomplet

Reclamele fac tot posibilul sa te convinga ca nu esti suficient asa cum esti. De indata ce reusesc sa te faca sa te simti rau despre tine insuti, ele iti ofera o solutie pentru a va face sa va simti bine din nou: acela de a cumpara produsele pe care le vand.

#2. Tot ceea ce ai nevoie este de vanzare

Anunturile doresc sa te convinga sa crezi ca tot ce doresti poate fi cumparat. Nu doresti sa te simti increzator in tine? Cumpara aceasta masina! Simti ca nu esti atractiv pentru sexul opus? Cumpara-ti o noua pereche de incaltaminte cool! Esti stresat? Consuma aceste pastile magice!

#3. Aspectele materiale sunt tot ceea ce conteaza in viata

O alta minciuna daunatoare promovata prin publicitate este faptul ca achizitionarea de lucruri materiale este cheia de a trai mai bine. Nu este nevoie sa cauti in alta parte fericirea si implinirea, cum ar fi in urmarirea pasiunilor sau in construirea unor relatii sanatoase cu oamenii – exista intotdeauna un produs care poate inlocui toate aceste lucruri.

#4. Succesul se masoara in lucrurile pe care le detineti

Reclamele incearca sa te pacaleasca sa crezi ca daca ai mai putin decat cei din jurul tau, asta inseamna ca nu esti o persoana demna de luat in seama si ca singura modalitate de a-ti dovedi importanta este aceea de a obtine mai multe lucruri si mai bune decat cele pe care le ai deja. Astfel, reclamele te indeamna sa te compari in mod constant cu ceilalti si sa concurezi cu ei.

#5. Consumul fara sfarsit este normal

In cele din urma si poate cel mai important, reclamele incearca sa te convinga ca principalul tau scop in viata este acela de a consuma si ca numai prin acest mod vei putea sa te potrivesti in societate. Ca rezultat, reclamele iti pot complica foarte mult viata facandu-te sa alergi in mod constant dupa urmatorul cel mai bun lucru, indiferent de consecintele acestui comportament pe termen lung.