Stramosii nostri nu dormeau asa cum o facem noi astazi – Facem ceva gresit?

Dovezile stiintifice si istorice continua sa-si faca aparitia, sugerand ca felul in care dormim majoritatea dintre noi in prezent, nu este spre beneficiul nostru.

In anul 2001, istoricul Roger Ekirch de la Virginia Teh a publicat o lucrare care a cuprins peste 15 ani de cercetare. Aceasta lucrare  a relevat o cantitate coplesitoare de dovezi istorice care atesta faptul ca stramosii nostri obisnuiau sa doarma, de fapt, in doua etape diferite.

In anul 2005, el a publicat o carte intitulata “At Day’s Close: Night in Time Past”, care a inclus peste 500 de referinte cu privire la acest stil incoerent de dormit. Cateva dintre sursele de inspiratie ale acestei carti au inclus jurnale, carti medicale, literatura si mult mai multe surse care includ Odiseea lui Homer, istoria triburilor moderne din Nigeria si multe altele.

Ce au scos la iveala dovezile?

In urma cercetarilor desfasurate de Ekirch s-a constatat faptul ca stramosii nostri nu dormeau intotdeauna in medie 8 ore pe noapte, intr-o singura etapa. In schimb, acestia dormeau in doua perioade mai scurte pe tot parcursul noptii. Somnul stramosilor nostri se desfasura pe durata a 12 ore, care incepea cu 3 sau 4 ore de somn, urmate de o perioada in care 3 ore in care erau treji, dupa care dormeau din nou pana dimineata.

De asemenea, au existat unele cercetari realizate la inceputul anilor 1990 de catre psihiatrul Thomas Wehr. Acesta a efectuat un experiment care a inclus un numar de 14 persoane. In cadrul experimentului, acestea au fost puse in intuneric complet timp de 14 ore pe zi timp de o luna intreaga. In cea de a patra saptamana, participantii au reusit sa-si dezvolte in mod natural un model foarte distinct de dormit. Tiparul a fost acelasi cu cel sugerat de Ekirch. Subiectii dormeau aproximativ 4 ore, se trezeau si apoi dormeau iar pana dimineata.

Ekirch a constatat faptul ca trimiterile catre acest tipar de somn au inceput sa dispara in timpul secolului al XVII-lea. Disparitia acestui tipar vechi s-a facut mai intai simtita in randul claselor superioare urbane din nordul Europei si de-a lungul urmatorilor 200 de ani acesta a disparut in intregime.  Prin anii 1920 ideea unui somn format din doua etape a disparut complet din constiinta sociala.

Puii de gaina azi vs. 1978 vs. 1957 – Diferentele sunt uriase! De ce?

Puii de gaina s-au schimbat. Puiul de carne de astazi este de cateva ori mai mare in comparatie cu cel de acum cateva zeci de ani. Un nou studiu realizat de cercetatorii din Canada ofera o explicatie a motivului pentru care aceste pasari au ajuns atat de mari.

Puii din aceasta imagine sunt fotografiati la aceasi varsta si au fost crescuti in acelasi fel.

In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au crescut trei rase diferite de pui de carne: o rasa des intalnita in perioada anilor 1957, o alta din perioada anilor 1978 si o a treia rasa din anul 2005, o rasa numita Ross 308.

5

“I-am hranit cu exact aceeasi mancare si nu am utilizat hormoni”, precizeaza Dr. Martin Zuidhof, profesor asociat de stiinte agricole la Universitatea din Alberta.

Ce au descoperit cercetatorii? Rasa Ross 308 (din 2005), a crescut mult mai mare in comparatie cu rasa din anul 1978 si de patru ori mai mare in comparatie cu rasa din anul 1957.

“Singura diferenta care a facut parte din tratamentele noastre de studiu a fost de genetica.”

Zuidhof precizeaza foarte clar faptul ca modificarile nu se datoreaza manipularii genetice, ci doar reproducerii selective, care are o eficienta deosebita.

“Ei au un timp foarte scurt de generatie si au o multime de descendenti. Aceasta schimbare genetica poate fi pusa in aplicare mult mai repede decat in cazul bovinelor, de exemplu.”

Concluzia cercetatorilor este acea ca puii din ziua de astazi sunt mai mari, pur si simplu pentru ca au fost crescuti pentru a fi mai mari. Ar trebui sa fim ingrijorati de consumul acestor pasari mari?

“Nu exista niciun pericol”, a declarat Zuidhof. “Este comparabil cu a spune ca este mai periculos sa mancam morcovi mai mari, deoarece sunt mai mari.”, a incheiat acesta.

Studiul a fost publicat in revista “Poultry Science”, la data de 26 septembrie 2014.

Pamantul este o creatura vie – Aceste imagini NASA te vor convinge!

Fiecare dintre noi am vazut imagini cu fenomene meteo extreme privite din spatiu. Cu toate acestea, niciuna dintre imaginile pe care le-ai vazut nu te-au pregatit pentru acest videoclip lansat de Studioul Stiintific de Vizualizare NASA. Folosind date reale, aceaste imagini descriu perfect cele sapte zile din anul 2005, atunci cand un taifun de categoria a 4-a s-a dezvoltat in largul coastei din China.

Potrivit site-ului celor de la NASA, scopul acestui videoclip este acela de a prezenta o imagine mai clara a planetei noastre si a locului pe care-l ocupam fiecare dintre noi pe Pamant.

Cu totii am auzit pana acum de conceptul “Mama Pamant” sau “Ipoteza Gaia” si despre modul in care planeta noastra nu este doar materie moarta, ci de fat este o fiinta vie, constienta.

Contrar convingerii comune potrivit careia Pamantul este pur si simplu o planeta densa a carei functie este doar a oferi resurse locuitorilor sai, planeta noastra este de fapt un organism viu. Atunci cand privim Pamantul dintr-un puct de vedere holistic, ca pe o entitate vie, capata o noua semnificatie. Planeta noastra functioneaza ca un singur organism al carui scop este mentinerea conditiilor necesare pentru functionarea sa.

Priveste! Cu adevarat uimitor!

Cele PATRU remedii naturale eficiente in timpul sezonului rece – Spune adio racelii!

In fiecare an suntem bombardati in aceasta perioada a anului de afise si de sloganuri care ne sfatuiesc sa ne vaccinam sau sa cumparam anumite tratamente antivirale. Asistam la un atac psihologic puternic sub titlul de “Vaccinul si medicamentle sunt cea mai buna protectie impotriva gripei!”.  Astfel, ajungem la concluzia potrivit careia nu putem face nimic pentru a preveni aparitia racelii si gripei, cu exceptia acelui vaccin. In ciuda faptului ca vaccinurile impotriva gripei s-au dovedit a fi ineficiente in multe dintre cazuri si in ciuda faptului ca s-au dovedit a fi toxice pentru oameni si pentru animale, acestea sunt in continuare promovate.

Potrivit Centrului de Control si de Prevenire a Bolilor, urmatoarele substante se gasesesc in vaccinurile impotriva gripei: aluminiu, antibiotice, proteine de ou, formaldehida, tesut uman, glutamat monosodic si timersol (mercur).

Acestea sunt cateva dintre principalele recomandari care te vor ajuta sa previi aparitia afectiunilor in sezonul 2014-2015:

1. Uleiul de ficat de cod

Dintre toate super-alimentele care exista, uleiul de ficat de cod se afla in fruntea listei. Multi dintre noi nu realizam beneficiile uimitoare oferite de acest tip de ulei. Uleiul de ficat de cod este plin de vitamine liposolubile, care sustin sistemul imunitar, si de aicizi grasi, cum ar fi EPA si DHA care au proprietatea de a reduce inflamatia. Mai mult decat atat, organismul tau are nevoie de acesti acizi grasi in perioada sezonului rece deoarece riscul aparitiei depresiei este mult mai mare, iar proprietatea de prevenire a depresiei pe care o detin acesti acizi grasi este foarte cunoscuta. Uleiul de ficat de cod contine mult mai multa vitamina A si mult mai multa vitamina D per unitate de greutate in comparatie cu orice alt aliment. O singura lingurita de ulei de ficat de cod contine 2000 de UI de vitamina D. Practic, nu exista afectiuni care nu raspund pozitiv la tratamentul cu ulei de ficat de cod.

2. Cimbrul

Cimbrul are efecte antivirale, antibacteriene, antifungice, antibiotice si antiseptice. De aceea, cimbrul este un remediu natural care iti poate proteja organismul in timpul sezonului rece. Nu numai ca cimbrul este cunoscut pentru uciderea microbilor, dar sprijina si eliminarea toxinelor prezente la nivelul organismului. In plus, cimbrul stimuleaza formarea de celule albe din sange, stimuland astfel raspunsul imunitar fata de organismele invadatoare.

3. Turmeric

Presara acest condiment delicios peste alimentele tale ori de cate ori poti. Agentii anti-bacterieni prezenti in turmeric lupta impotriva racelilor, tusei si gripei. Curcuma, ingredientul cheie din turmeric, este cunoscut pentru proprietatile sale anti-bacteriene si anti-inflamatorii.

4. Miere si scortisoara

O lingurita de miere amestecata cu un varf de lingurita (¼) de scortisoara pudra, administrata timp de trei zile poate preveni si vindeca tusea cronica, raceala si iti poate curata sinusurile. Utilizarea consistenta de miere lupta impotriva bacteriilor si a bolilor virale prin consolidarea glubulelor albe din sange.

Sunt deliciosi! Stiai cum se prepara?

Sunt deliciosi, dar cu toate acestea sunt pur si simplu groaznici pentru sanatatea organismului tau.  Consumul indelungat de crenvursti te poate imbolnavi, iar ingredientele din care sunt preparati nu sunt tocmai savuroase. Stiai ca ingredientele includ resturi de oase, boturi de porc si picioare de pui?

Iata cum sunt preparati deliciosii crenvursti:

Poti sustine site-ul e-dimineata.ro prin distribuirea articolelor. Multumim!

Cele SASE aspecte fascinante ale depresiei – o afectiune mai putin inteleasa!

Persoanele deprimate se simt neajutorate, lipsite de speranta, fara valoare si simt ca vietile lor se afla in afara sferei controlului personal. Destul de usor de descris, dar mult mai dificil de tratat si mult mai dificil de a-i face fata, depresia este o afectiune mult mai complexa decat realizeaza foarte multi dintre noi. Depresia depaseste cu mult expresia “a fi trist tot timpul” sau expresia “viata este lipsita de sens”.

Acestea sunt cele SASE aspecte fascinante ale depresiei – o afectiune neinteleasa a lumii moderne:

1. Numarul de scopuri specifice

Oamenii care sunt deprimati au tendinta de a abstractiza si de a supra-generaliza (“Mi-e indiferent” sau “Nu-mi pasa”).

De aceea, persoanele deprimate au tendinta de a avea scopuri definite intr-o maniera mult mai generala in comparatie cu persoanele care nu sufera de aceasta afectiune.

De exemplu, persoanele deprimate isi pot spune “Eu vreua sa fiu fericit”, dar aceasta exprimare nu prezinta nici macar o singura indicatie cu privire la modul prin care vor face asta.

Oamenii care nu sufera de depresie, in schimb, sunt mult mai susceptibili de a avea obiective specific definite, cum ar fi “Voi pastra legatura cu familia mea, telefonandu-le o data pe saptamana.”

Din moment ce acestea sunt atat de precise, sunt si mai realizabile in comparatie cu scopurile definite intr-o maniera mult mai generala.

2. Ruminatia

Un simptom foarte des intalnit in cazul persoanelor care sufera de depresie este ruminatia – aceasta are loc atunci cand gandurile depresive se rostogolesc iar si iar in mintea ta.

Din pacate, nu-i poti spune unei persoane care sufera de depresie sa nu mai gandeasca negativ. Este inutil. Asta deoarece tratarea simptomelor de depresie are legatura, partial, cu preluarea controlului atentiei persoanei respective.

O metoda care te poate ajuta in aceasta privinta este reprezentata de exercitiile de atentie (mindfulnes). Aceste exercitii au ca scop centrarea in momentul prezent si nu indreptarea atentiei catre regretele trecutului sau catre grijile viitoare.

O analiza recenta a unui numar de 39 de studii cu privire la “mindfulness” constata faptul ca aceste exercitii pot fi de mare ajutor in tratarea depresiei. Aceast simplu exercitiu de atentie il poti gasi aici (click).

3. Depresia degradeaza memoria

Unul dintre cele mai putin cunoscute simptome ale depresiei este efectul negativ pe care il are asupra memoriei.

De-a lungul anilor, studiile au aratat ca oamenii care se confrunta cu aceasta afectiune au probleme deosebite cu memoria declarativa, aceasta fiind de fapt memoria concreta, precum cea a numelor si a locurilor.

Unul dintre motivele pentru care se intampla asta se datoreaza faptului ca persoanele deprimate pierd capacitatea de a diferentia intre experiente similare. Aceasta este o alta fateta a tendintei de a supra-generaliza.

De asemenea, depresia estompeaza si alte tipuri de memorie, inclusiv capacitatea de a-ti aminti anumite semnificatii si de a naviga prin spatiu.

4. Persoanele care sufera de depresie isi amintesc cu greu vremurile bune

Tocmai datorita dificultatilor de memorie si a starilor depresive, oamenilor care sufera de depresie le este extrem de dificil sa-si aminteasca vremurile si momentele bune pe care le-au trait.

O tehnica care te poate ajuta in perioadele dificile este reprezentata de asa numitul “Palat de memorie”, un magazin mental de amintirii fericire spre care poti calatori atunci cand perioadele dificile din viata ta iti dau tarcoale.

Mai multe despre aceasta tehnica poti citi aici (click).

Cercetarile demonstreaza ca intr-un stadiu incipient, aceasta unealta se dovedeste a fi una extrem de utila pentru persoanele care sufera de depresie.

5. Realismul depresiv

Exista mai multe dovezi care sugereaza faptul ca felul in care persoanele depresive privesc lumea este mult mai precis in comparatie cu persoanele non-deprimate. Aceasta teorie poarta numele de “realism depresiv”.

Oamenii non-depresivi au tendinta de a fi un pic prea optimisti. Acestia cred ca au efectuat mult mai bine sarcinile decat au facut-o in realitate si considera ca vor avea performante mult mai bune decat vor avea de fapt.

Persoanele deprimate, in schimb, evalueaza performantele mult mai exact.

Asa ca, in anumite privinte, oamenii care se confrunta cu depresie sunt mult mai realisti.

6. Exercitiile fizice trateaza depresia

Este foarte clar faptul ca exercitiile fizice ne pot face sa ne simtim bine pentru o perioada scurta de timp, dar pot oare trata depresia pe termen lung?

O noua revizuire a 26 de ani de cercetari si studii in domeniu arata foarte clar ca acesta este unul dintre cele mai bune tratamente impotriva depresiei. Aceste studii arata nu numai faptul ca exercitiile fizice ne ajuta sa ne simtim bine pe moment, dar acestea previn si aparitia viitoarelor posibile episoade de depresie.

Pagina următoare »