Schimbarea #1 care poate elimina sentimentele de anxietate din viata ta!

“Am avut atat de multa anxietate in acest weekend”, mi-a impartasit un client in timpul unei sesiuni intr-o zi de luni. “M-am simtit atat de bine in ultimele doua saptamani, dar in acest weekend mi se pare ca am facut cinci pasi uriasi inapoi.”

“Povesteste-mi ce ai facut in weekend”, i-am spus eu.

“Ei bine, vineri seara am mers impreuna cu prietenul meu si cu mai multi prieteni si am baut cateva pahare. Apoi, sambata am mers la o nunta si am baut un pic cam mult. M-am trezit duminica simtindu-ma destul de rau. Restul zilei de duminica mi-am petrecut-o cu un sentiment de anxietate in stomac. Toate obsesiile au aparut din nou in mintea mea. Daca nu-mi iubesc prietenul suficient?  Daca sunt asa si pe dincolo? Stii cum este…”

“Da, stiu. Ai idee ce a declansat aceste sentimente?”, am intrebat eu, desi stiam raspunsul.

“Probabil alcoolul.”

“Da, probabil.”

Ma uimeste enorm numarul sesiunilor in care am purtat aceasta conversatie. Solutia pare simpla: este cunoscut stiintific faptul ca alcoolul are efectul de a starni aparitia sentimentelor de anxietate. Astfel, reducerea consumului de alcool sau eliminarea completa ar reduce considerabil sentimentele de anxietate. Cand ofer astfel de sugestii, de obicei sunt intampinate cu rezistenta.

Nu este ca si cum sugerez eliminarea zaharului si a glutenului, doua ingrediente cunoscute pentru contributia pe care o au in aparitia sentimentelor de anxietate si de depresie in cazul anumitor oameni. Aceste ingrediente nu sunt usor de eliminat in dieta, dar nu ocupa acelasi statut social in cultura noastra asa cum o face alcoolul.

Traim intr-o cultura dependenta de alcool. Alcoolul este folosit ca un lubrifiant social si a devenit un fel de carja pentru ca oamenii sa se simta mai confortabil din punct de vedere social. Astfel, exista oameni care s-ar simti pierduti fara aceast „ajutor”. Desi alcoolul este un lubrifiant social si functioneaza pe moment pentru a opri sentimentele de anxietate, urmarea consumului de alcool, in special in cazul persoanelor foarte sensibile,  este o mahmureala presarata cu sentimente de anxietate, care poate dura mai multe zile.

Merita? Merita sa-ti sacrifici bunastarea mentala pentru cateva pahare de bautura? Multi dintre clientii mei sustin ca se simt mult mai bine social dupa ce au eliminat complet alcoolul din viata lor. Altii se simt bine cu un consum moderat de alcool, ceea ce inseamna un pahar de vin la cateva saptamani. Dar, cu scopul de a face aceste modificari este necesar sa depaseasca propriile lor sentimente de rezistenta.

O mare parte a acestei rezistente isi are radacinile in faptul ca s-au luptat mereu din punct de vedere social si in faptul ca s-au auto-diagnosticat cu “anxietate sociala”. Cand aud acest auto-diagnostic voi adresa urmatoarele intrebari:

Te lupti cu sentimentele de anxietate cand te afli in preajma unui numar mic de oameni sau doar in adunarile mari de oameni? Doar in adunarile mari de oameni.

Te lupti cu sentimentele de anxietate cand esti intr-un grup in care exista un interes comun, grup in care distractia nu este scopul principal? Nu. Care este modul tau favorit de a socializa: cu un mic grup sau unu la unu? Unu la unu.

Atunci le voi oferi noul meu “diagnostic”: Nu suferi de anxietate sociala; esti o persoana extrem de sensibila!

Cand te cunosti pe tine insuti si cand stii cum poti prospera, pot inceta sa te mai strecori in modelul cultural prevazut pentru a fi “cool” sau in cel de “distractie”. De multe ori clientii imi impartasesc ca atunci cand inceteaza sa mai bea sau sa mai mearga la petrecerile de sfarsit de saptamana, prietenii sau colegii lor de camera vor considera ca sunt plictisitori. “Si ce daca?”, raspund ei. “Nu sunt plictisit cu viata mea. Sunt fericit si traiesc fara anxietate.”

Este nevoie de curaj pentru a pasi in afara modelelor culturare obisnuite. Fara indoiala traim intr-o cultura extrovertita si atunci cand pasesti in afara acestui model iesi din mainstream. Facand alegerea de a petrece in felul tau unic, faci alegerea de a te iubi pe tine mai mult, una care nu numai ca iti onoreaza natura ta de persoana sensibila, dar si una care te ajuta sa traiesti o viata lipsita de anxietate.

Merita sa faci aceasta alegere? In cazul in care vrei mai multa bunastare in viata ta, raspunsul este un “da” fara echivoc.

Scala de orientare emotionala – Afla la ce nivel vibrational te afli!

Pentru cei care nu au auzit pana acum de Abraham-Hicks, acestia sunt un grup de entitati non-fizice canalizate de catre Esther Hicks. In timp ce multi oameni ar considera notiunea de canalizare de domeniul supranaturalului, sfaturile oferite de Eshter Kicks sunt fantastice si extrem de eficiente.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am invatat de la Abraham-Hicks este reprezentat de “scala de orientare emotionala”. Asa cum este explicata in cartea “Cere si ti se va da. Invata sa manifesti Legea Atractiei”, scara de orientare emotionala este o scala a sentimentelor si a emotiilor noastre, alcatuita in ordine, de la sentimentele cu cea mai mica vibratie pana la sentimentele cu cel mai mare nivel vibrational.

Dupa cum explica Abraham, pentru a ne ridica nivelul vibrational, este mult mai usor sa calatorim de la o emotie la cealalta, in loc sa incercam sa sarim direct in partea te sus. De exemplu, in cazul in care te simti cuprins de pesimism, este mult mai usor sa atingi vibratia plictiselii, decat sa incerci sa atingi vibratia bucuriei. Din plictiseala vei putea ajunge la recunostinta si de acolo la entuziasm, de exemplu.

Jos se afla scala de orientare emotionala Abraham-Hicks. Foloseste aceasta scala pentru a identifica unde te afli din punct de vedere emotional. Rezonezi  la o vibratie inalta si prin urmare simti bucurie si libertate sau te afli un pic mai jos? Emotiile te vor ajuta intotdeauna sa afli ce energie proiectezi in lumea exterioara.

#1.Fericire / Apreciere / Libertate / Dragoste

#2. Pasiune

#3. Entuziasm / Bucurie

#4. Asteptari pozitive / Credinta

#5. Optimism

#6. Speranta

#7. Multumire

#8. Plictiseala

#9. Pesimism

#10. Frustrare / Iritare / Nerabdare

#11. Coplesire

#12. Dezamagire

#13. Indoiala

#14. Ingrijorare

#15. Remuscare

#16. Descurajare

#17. Furie

#18. Razbunare

#19. Ura

#20. Gelozie

#21. Insecuritate / Vinovatie / Nevrednicie

#22. Frica / Depresie / Disperare / Neputinta

Sper ca vei descoperi aceasta scala emotionala utila in a te ajuta sa afli nivelul vibrational la care te afli in acest moment si, de asemenea, in procesul de ridicare a nivelului vibrational intr-un mod treptat si confortabil. Din nou, este mult mai usor sa incerci sa-ti ridici nivelul vibrational pas cu pas decat sa incerci sa ajungi in partea de sus imediat.

Iata cum poti sa iti dai seama ca ai de-a face cu un psihopat!

Psihopatii alcautiesc un procent din populatia totala si, contrar credintei populare, cei mai multi dintre acesti oameni nu sunt criminali in serie.

Acestia sunt oameni manipulativi care sunt determinati sa faca rau celor din jurul lor, fara nici un sentiment de remuscare sau responsabilitate.

Psihopatii sunt cameleoni sociali care reusesc sa se potriveasca perfect in orice situatie. Ei sunt experti in transformarea identitatii pentru a obtine ceea ce-si doresc si ii oglindesc pe cei din jurul lor pentru bani, sex si cel mai frecvent pentru atentie. Datorita capacitatii lor de a-i idealiza pe ceilalti, psihopatii sunt adesea perceputi ca fiind fermecatori, nevinovati si distractivi de catre necunoscatori.

Cu toate acestea, exista si o alta latura a acestor oameni.

Atunci cand acesti oameni se plictisesc sau sunt amenintati, culorile reale ale unui psihopat incep sa iasa la iveala. Acestia te atrag in argumente pe care nu le-ai mai trait pana in acel moment.  De cele mai multe ori argumentul provine din ceva jignitor sau inadecvat ce au facut, dar in scurt timp vei descoperi ca tu esti cel pus in pozitia de a te apara.

Acestea sunt sase semne de avertizare care iti arata ca persoana cu care esti implicat intr-un argument este un psihopat:

#1. Ei mint si gasesc scuze

Fiecare dintre noi facem greseli din cand in cand, dar psihopatii obisnuiesc sa gaseasca scuze mult mai des decat obisnuiesc sa-si tina promisiunile. Actiunile lor nu se potrivesc cu vorbele pe care ti le spun si minciunile lor te dezamagesc atat de frecvent incat esti usurat atunci cand fac ceva macar pe jumatate decent.  Acestia te-au conditionat sa fii recunoscator pentru tratament de mana a doua.

#2. Tonul lor este degradant

Psihopatii deseori vor incerca sa te dezechilibreze in incercarea de a castiga controlul in relatia cu tine. Pe parcursul intregului argument, vei observa ca acestia vor pastra un comportament calm si rece. Este aproape ca si cum isi bat joc de tine intr-un mod pasiv – masurandu-ti reactiile pentru a vedea cat de departe pot impinge.  Cand in cele din urma vei reactiona emotional, atunci isi vor ridica sprancenele, vor zambi si-ti vor spune sa te calmezi sau vor simula sentimente de dezamagire.

#3. Folosesc o ipocrizie incredibila

In caldura arugmentelor, psihopatii nu au nici o rusine si vor incepe etichetarea ta cu propriile lor calitati ingrozitoare. Se merge dincolo de proiectie in acest caz, deoarece majoritatea oamenilor proiecteaza in necunostinta de cauza. Acestia stiu ca te eticheteaza cu propriile lor defecte, deoarece acestia se afla in cautarea unei reactii. Ideea este sa te atraga astfel incat sa reactionezi si sa pari “nebun” pentru privitori.

#4. Ei par a avea mai multe personalitati

Cand esti implicat intr-un argument cu un psihopat, exista posibilitatea sa faci cunostinta cu o varietate de personaje. Acestia pot fi politistul bun, cel rau, politistul dement, politistul infricosator, politistul copil si nu numai. De indata ce vei incerca sa te indepartezi de manipularile si de minciunile lor, vor incepe sa-si ceara scuze si sa te flateze. Daca acest lucru nu functioneaza, vor incepe sa-ti insulte calitatile pe care le-au flatat acum doua minute.  In timp ce se lupta pentru a recastiga controlul, vei fi lasat sa te miri cu cine ai stat de vorba cu ceva timp in urma.

#5. Joaca rolul victimei eterne

Intr-un fel, comportamentul lor toxic va conduce intotdeauna inapoi la o conversatie despre trecutul lor abuziv sau despre seful lor dificil. Vei ajunge sa te simti rau pentru ei, chiar si atunci cand au facut ceva gresit. Si de indata ce ti-au deturnat atentia cu succes, totul va deveni din nou murdar. Psihopatii striga “abuz”, dar in cele in urma tu esti cel care va fi abuzat.

#6. Simti nevoia sa le explici sentimentele umane de baza

Vei descoperi ca incerci sa le explici acestor oameni emotii de baza, cum ar fi empatie sau bunatate, ghidat de gandul ca, daca vor intelege ca te-au ranit, vor inceta sa mai faca asta. Nu esti singura persoana ca a incercat sa vada binele din ei si nu vei fi ultima. Ei se comporta astfel deoarece stiu ca te doare.

De ce oamenii egoisti sunt mai sanatosi si mai fericiti?

Oamenii egoisti ii trateaza pe ceilalti intr-un mod gresit, nu au prieteni adevarati si sunt incapabili de iubire. Corect? Gresit! Am fost programati sa simtim ca punerea propriilor noastre nevoi pe primul loc este un lucru condamnabil, rusinos, rau. Prin urmare, de mult prea multe ori am pus nevoile celor din jurul nostru inaintea propriilor noastre nevoi, in detrimentul bunastarii noastre.

Pe termen lung, prioritizarea ingrijirii de sine este necesara pentru urmarirea propriilor scopuri si pentru a fi generos fata de cei din jurul tau. Acestea sunt cele sase lucruri pe care ar trebui sa ti le amintesti data viitoare cand te simti vinovat pentru ca vrei sa faci ceea ce-ti doresti cu adevarat:

#1. Cele mai importante relatii din viata ta vor suferi o imbunatatire

A fi egoist este despre conectarea cu iubirea de sine, cu grija fata de tine si cu a face ceea ce-ti face placere cu adevarat. Cand faci acest lucru, iti dovedesti tie insuti ca meriti sa fii tratat bine. Nu ai accepta un comportament toxic din partea unei alte persoane daca ai face asta. Consolideaza acest standard fiind bun cu tine insuti.

#2. Se creeaza o asteptare a fericirii

Incercarea de a-i multumi pe ceilalti este o reteta pentru frustrare, stres si dezamagire. Toata lumea are pareri diferite despre ceea ce ar trebui sa faci sau despre cum ar trebui sa te porti, asa ca este fundamental imposibil sa incerci sa-i faci pe toti cei din jurul tau sa fie fericiti. Mai mult decat atat, incercand sa-i pui pe ceilalti intotdeauna inaintea ta, te impiedici singur sa traiesti viata pe care ti-o doresti.

#3. Vocea ta interioara devine mult mai puternica

Atunci cand in viata ta exista o singura persoana pe care trebuie sa o multumesti, luarea deciziilor devine infinit mai usoara. Asta nu inseamna ca vei sti intotdeauna ceea ce vrei in mod automat.  Dar, atunci cand practici luarea unor decizii in baza dorintelor tale, vei avea un contact mult mai profund cu busola interna.

#4. Ii ajuti pe cei dragi sa aiba grija de ei insisi, in loc sa aiba grija de tine

Asumarea responsabilitatii pentru propria bunastare ia o greutate de pe umerii celor pe care ii iubesti. Demonstrezi ca cei din viata ta nu trebuie sa fie impovarati cu sentimentele tale pentru ca tu esti auto-suficient. Astfel rupi ciclul de codependenta.

#5. Te echipeaza pentru a le fi de ajutor celor din jurul tau

Nu putem da ceea ce nu avem. Cum putem ajuta pe altcineva sa gaseasca pacea interioara daca nu o avem? Cand ne prioritizam propria noastra dezvoltare si abundenta, oferim din locul cel mai sincer si mai puternic posibil.

#6. Nu-i mai invinovatesti pe ceilalti pentru nefericirea ta

Cand obiectivul tau principal este acela de a-i multumi pe ceilalti, le oferi putere asupra sentimentelor tale. Asta inseamna ca ii faci responsabili pentru nefericirea ta, chiar daca uneori nu-ti dai seama. Nepermitandu-le celor din jurul tau sa fie legate de fericirea ta, te eliberezi de resentimente.  In mod inevitabil, acest lucru favorizeaza relatii mai bune, sanatoase.

Egoismul asa cum este descris in acest articol este despre a avea grija de tine si despre a-ti face fericirea proprie o prioritate. Acesta este fundamentul unei vieti implinite. In cazul in care te simti vreodata vinovat pentru ca faci din nevoile tale o prioritate, aminteste-ti ca propria ta sanatate si fericire sunt necesare pentru a-i putea ajuta pe ceilalti.

Esti atasat sau indragostit? Diferenta este importanta!

Fiecare dintre noi cunoastem o persoana care sare din relatie in relatie si care de fiecare data spune plina de entuziasm “M-am indragostit.”.

Fiind o persoana care si-a petrecut o mare parte din viata sa de adult singura, nu am putut intelege niciodata cum cineva poate fi indragostit de toate acele persoane. Am presupus ca nu poate fi vorba de iubire adevarata, ci mai mult de teama de singuratate. Dragostea nu poate fi masurata cu ajutorul unor calcule reale. Este ceva ce simti. Dar daca sentimentul nu este corect? Daca iti este atat de frica de singuratate incat orice persoana care se apropie de tine si care te face sa te simti in siguranta devine sufletul tau pereche?

Cu siguranta cunosti acele relatii din trecut, cele despre care pot spune “Nu-mi vine sa cred ca am spus ‘te iubesc’.” Cum ai putut sa spui acele cuvinte unei persoane care nu era genul tau si pe care nu ai mai vazut-o de foarte mult timp? Adevarul este ca in astfel de cazuri nu este vorba despre dragoste, ci despre atasament.

Nu sunt un guru in domeniul relatiilor si nu-ti pot spune cu certitudine daca ceea ce traiesti impreuan cu partenerul tau este dragoste sau doar singuratate mascata sub o alta forma. Cu toate acestea, iti pot impartasi cateva indicii de baza. Acestea sunt tipurile de indicii pe care le-ai putea arata prietenului tau deoarece, sa fim sinceri,  ai prefera sa nu participi la o nunta unde singurul lucru pe care mireasa l-ar putea spune despre viitorul sau sot ar fi “este mereu acolo”. Si daca nu esti sigur in legatura cu propriile motive legate de aspectul relatiilor, citeste in continuare si afla diferentele fundamentale dintre dragoste si atasament.

S-a izolat de societate timp de 25 de ani! Ceea ce ne dezvaluie in aceasta pestera este incredibil!

In desertul din New Mexico, poate fi auzita ambitia unui om de la kilometrii distanta. Vei vedea o mica deschizatura, intrarea in pestera, loc in care Ra Paulette a petrecut ultimii 25 de ani realizand o uimitoare opera de arta. El a petrecut un sfert din viata sa sculptand in piatra, singura sa companie fiind cea a cainelui sau.

Atunci cand a fost intrebat daca este un om obsedat de ceea ce face, el a oferit un raspuns cu adevarat graitor “Sunt copiii preocupati sa se joace?”. El continua si spune ca atunci cand iti face placere sa faci ceea ce faci, esti atras de activitatea respectiva tot timpul.  El priveste lucrarile sale maiestuase ca proiecte e mediu. Scopul lui este acela de a-i inspira pe oameni astfel incat sa se deschida emotional ca raspuns la enormitatea si puterea emanate de sculpturile sale.

In mod interesant, Ra nu se considera a fi un artist, ci ca un om simplu care isi exprima sentimentul de uimire intr-un mod pasional.  Videoclipul de mai jos ne spune restul povestii sale. Pot garanta ca ceea ce urmeaza sa privesti este ceva ce nu ai mai vazut pana acum!

Pagina următoare »