Aikido Verbal – Foloseste-te de empatie pentru a stinge conflictele

1981

Un alt aspect foarte important in Aikido verbal este reprezentat de arta ascultarii active:

1. Asculta sa intelegi, nu sa capeti un avantaj tactic

Renunta la defensivitate. Relaxeaza-te. Foloseste-te de aceasta oportunitate pentru a emana incredere si pentru a primi informatiile ce-ti sunt oferite. In cazul in care incerci sa castigi razboiul pe cheltuiala celulalt, ai grija! Probabil vei pierde lupta, razboiul si increderea celeilalte persoane cu care comunici.

2. Asculta cu scopul de a intelege pe deplin ceea ce are de spus persoana cu care comunici

3. Asculta si adreseaza-ti urmatoarele intrebari in mintea ta:

• Care este scopul?

• Sunt aceste aspecte consistente unul cu celalalt? De ce sau de ce nu?

•Are sens?

• Exista dovezi reale care pot sustine aceste afirmatii?

• Oare ego-ul meu este cel care ma impiedica sa inteleg?

• Sunt cele spuse fapte reale sau presupuneri?

• Cat de utila sau de aplicabila este aceasta afirmatie?

4. Nu intrerupe comunicarea

Atunci cand vorbesti cu o alta persaoana, indiferent daca ceea ce spune are sens sau nu, las-o sa termine ceea ce are de spus. Ascult-o!

5. Incearca sa redirectionezi comunicarea spre rezolvarea problemelor

In acest caz este necesar sa abordezi problema intr-o maniera pozitiva si constructiva.

6. Afirma-ti propriile tale opinii

Fii sincer si direct, dar nu arogant. In cazul in care exista o cale de mijloc, sugereaza acea posibilitate

7. Incurajeaza continuarea comunicarii

Fiecare dintre noi suntem elevi Aikido, iar maestrul principal este viata.

Comentariile sunt închise.