Cele PATRU etape ale meditatiei si ale oricarei aptitudini pe care doresti sa ti-o dezvolti

1303

Din ce in ce mai multa lume este atrasa de practicarea meditatiei. Cativa dintre noi nu ne aflam in cautarea iluminarii spirituale, ci cautam sa aducem un strop de liniste si echilibru in vietile noastre pline de competitivitate si agitatie. Majoritatea dintre noi simtim nevoia unei practici care sa ne ajute sa renuntam la stresul si la tensiunile de zi cu zi si care sa ne ajute sa fim mai centrati pe parcursul zilei. De aceea, majoritatea dintre noi apelam la meditatie. In plan fizic, putem discuta despre aceste niveluri ale practicii meditative, precum discutam despre orice alta aptitudine pe care ne-o dezvoltam. Aceste patru etape sunt valabile in ceea ce priveste dezvoltarea oricarei abilitati:

1. Incompetenta inconstienta

Individul nu intelege sau nu stie cum sa faca ceva si nu recunoaste in mod necesar deficitul de care sufera. In cadrul acestui stadiu, exista posibilitatea ca acesta sa nege utilitatea aptitudinii respective. In cadrul acestui stadiu individul trebuie sa recunoasca si sa accepte propria sa incompetenta, precum si valoarea aptitudinii pe care doreste sa o dobandeasca, cu scopul de a trece la urmatoarea etapa. Durata petrecuta in aceasta etapa depinde intr-o foarte mare masura de puterea sa de a invata.

2. Incompetenta constienta

Cu toate ca individul nu intelege sau nu stie cum sa faca ceva, in cadrul acestei etape accepta deficitul. De asemenea, recunoaste valoarea aptitudinii respective in adresarea deficitului. Gresilile sunt o parte integranta a procesului de invatare din cadrul acestei etape pe care el trebuie sa le accepte cu scopul de a progresa.

3. Competenta constienta

Individul intelege sau stie cum sa faca ceva. Cu toate acestea, demonstrarea aptitudinilor sau cunostintelor necesita concentrare din partea sa. Procesul poate fi impartit pe etape si exista o implicare constienta in executarea aptitudinii invatate.

4. Competenta inconstienta

Individul a adunat atat de multe ore de practica incat noua aptitudine a devenit pentru el “o a doua natura” si poate fi realizata cu usurinta. Ca rezultat, aptitudinea poate fi efectuata in timp ce executa o alta sarcina. Individul dispune de abilitatea de a-i invata si pe ceilalti.

Meditatia este o aptitudine!